Tilausehdot
Pysytään ASIASSA.
TILAUSEHDOT
Näitä tilausehtoja sovelletaan Asiastudio Oy:n (jäljempänä ”Yritys”) tarjoamien maksullisten sisältöpalveluiden (jäljempänä ”Palvelu”) tilauksiin ja toimituksiin. ”Asiakkaalla” tarkoitetaan näissä tilausehdoissa Palvelun tilaajaa.
1. PALVELUN KUVAUS JA TILAUSMUODOT
Palvelun käyttäminen edellyttää, että Asiakas tekee kuukausi- tai vuositilauksen Yrityksen verkkosivuilta, ja tilauksen yhteydessä hyväksyy nämä Palvelun tilausehdot. Asiakkaan on oltava täysi-ikäinen. Palvelua koskeva sopimus syntyy, kun Asiakas on hyväksynyt nämä tilausehdot.
Palvelussa Asiakas voi toistaa sisältöjä matkapuhelimella tai muulla laitteella, jolla voidaan muodostaa internet-yhteys selaimella.
Palvelun sisältö koostuu videopodcasteista. Yritys pidättää itsellään oikeuden muuttaa ja päivittää Palvelun sisältöä ja sen saatavuutta.
1.1. TILAUSMUODOT
Toistaiseksi voimassa oleva tilaus on voimassa jatkuvasti ilman uudistamista, kunnes tilaus irtisanotaan.
Asiakkaan määräaikainen tilaus (vuositilaus) on voimassa tilauksen sovitun keston ajan. Määräaikaistilaus ei ole irtisanottavissa päättymään tilausjakson aikana. Määräaikaistilaus jatkuu määräajan jälkeen automaattisesti ilman erillistä ilmoitusta toistaiseksi voimassa olevana tilauksena sen hetkisen hinnaston mukaisella hinnalla. Määräaikaisen tilauksen voi irtisanoa päättymään määräajan loppuun.
Asiakkaalle voidaan tarjota maksullisia lisäpalveluita, joiden tilaaminen edellyttää voimassaolevaa Asiastudio-tilausta, ellei toisin ole ilmoitettu.
1.2. PALVELUN MAKSUTTOMAT KOKEILUJAKSOT
Palvelussa voidaan tarjota maksutonta kokeilujaksoa uusille Asiakkaille. Maksuttomaan kokeilujaksoon oikeutetut Asiakkaat tunnistetaan Palvelun kirjautumiseen käytettävän Asiastudio-käyttäjätilin tietojen avulla. Maksuttoman kokeilujakson saa yhden kerran yhtä Asiastudio-käyttäjätiliä kohden, ellei toisin ole ilmoitettu. Asiakkaan tilaus jatkuu maksuttoman kokeilujakson jälkeen maksullisena, ellei Asiakas irtisano tilausta maksuttoman kokeilujakson aikana.
2. MAKSUT, IRTISANOMINEN JA ASIAKASPALVELU
2.1. MAKSUT
Yritys laskuttaa toistuvat tilaukset kuukausittain, ellei tilauskohtaisesti ole toisin sovittu. Ensimmäinen laskutusajankohta määräytyy tilauksen tekopäivän mukaan. Jos Asiakas valitsee korttimaksun, hänen tulee varmistaa, että maksukortti on voimassa ja että kaikki maksun onnistumisen edellytykset täyttyvät.
Yritys veloittaa asiakkaan Asiastudio-tilauksen yhteyteen tilaamat lisäpalvelut yhdessä Asiakkaan voimassaolevan tilauksen kanssa. Mikäli Asiakas tilaa lisäpalvelun kesken tilauksen tilausjakson, veloitetaan lisäpalvelun ensimmäinen vajaa kuukausi tilauksen seuraavan tilausjakson alkaessa. Maksaminen on mahdollista kulloinkin tarjolla olevilla maksutavoilla, esimerkiksi maksukortilla tai luottokortilla.
Mikäli Asiakkaan maksu epäonnistuu, Yritys voi keskeyttää Asiakkaan käyttöoikeuden Palveluun. Maksun epäonnistuminen ja katseluoikeuden keskeyttäminen eivät poista Asiakkaan senhetkisiä maksuvelvoitteita. Asiakkaalle ei kerry uusia maksuja ajalta, jolta hänen katseluoikeutensa Palveluun on keskeytetty. Epäonnistuneesta maksusta ilmoitetaan Asiakkaalle.
Ellei Asiakas irtisano tilaussopimustaan, Yritys voi yrittää korttimaksua uudestaan myöhempänä ajankohtana ja/tai irtisanoa tilaussopimuksen. Asiakkaan katseluoikeus palautetaan, kun tilaussopimuksen mukainen maksu on suoritettu, ellei tilaussopimusta ole irtisanottu. Asiakkaan maksun viivästyminen voi muuttaa Asiakkaan kuukausittaisen tilausjakson alkamisaikaa.
2.2. IRTISANOMINEN
Asiakas voi irtisanoa jatkuvan tilauksen Palvelun itsepalvelussa kirjautumisen jälkeen kohdassa “Tilaus” ja “Oma tili”. Tilaus päättyy aina käynnissä olevan, jo maksetun tilausjakson lopussa. Huomaa, että Yritys ei palauta jo maksettuja maksuja.
Yrityksellä on myös oikeus irtisanoa tilaus ilmoittamalla siitä Asiakkaalle tämän rekisteröinnin yhteydessä antamaan sähköpostiosoitteeseen.
3. PALVELUA KOSKEVAT MUUT EHDOT
3.1. PALVELUN TOIMITUSAIKA
Yritys toimittaa Palvelun tilauksen yhteydessä sovitun mukaisesti. Palvelun toimituksen katsotaan alkavan, kun Yritys aktivoi katseluoikeuden.
3.2. PERUUTTAMISOIKEUS
Kuluttajansuojalain 6 luvun 16 §:n mukaisesti Asiakkaalla ei ole oikeutta peruuttaa tekemäänsä Palvelun tilausta sen jälkeen, kun Yritys on aktivoinut katseluoikeuden ja ohjelma on katsottavissa tai, kun Palvelun toimittaminen on muulla tavoin Asiakkaan suostumuksen perusteella aloitettu.
Asiakkaalla on kuluttajansuojalain nojalla oikeus peruuttaa etämyynnissä tekemänsä tilaus 14 päivän kuluessa tuotteen tai ensimmäisen tuote-erän vastaanottamisesta.
Kuitenkaan asiakkaalla ei kuluttajansuojalain 6 luvun 16 §:n mukaisesti ole oikeutta peruuttaa tekemäänsä Palvelun tilausta sen jälkeen, kun Yritys on aktivoinut katseluoikeuden ja digitaalinen sisältö on katsottavissa tai kun Palvelun toimittaminen on muulla tavoin Asiakkaan suostumuksen perusteella aloitettu.
3.3. TILAUSHINNAT JA MUUT ASIAKKAAN MAKSETTAVAKSI TULEVAT MAKSUT
Tilausten hinnat määräytyvät voimassa olevan hinnaston mukaisesti, joka on nähtävillä Palvelun verkkosivuilla. Yritys voi muuttaa hintoja tilausehtojen kohdassa 4.4 määritetyllä tavalla. Määräaikaisten tilausten osalta hinnanmuutokset astuvat voimaan vasta voimassaolevan tilausjakson päätyttyä. Poikkeuksena ovat lain, asetusten tai viranomaispäätösten aiheuttamat hinnanmuutokset (esim. arvonlisävero), jotka astuvat voimaan heti määräysten voimaantulopäivästä.
Mikäli tilausta ei makseta viimeistään eräpäivänä, Yrityksellä on oikeus siirtää lasku perintätoimistoon ja keskeyttää tilaus. Yritys perii hinnaston mukaiset maksut maksumuistutuksista ja saataviensa perinnästä.
3.4. TILAUSEHTOJEN MUUTOKSET
Yrityksellä on oikeus muuttaa näitä tilausehtoja sekä Palvelun tilaushintoja ja käyttöehtoja. Yritys voi muun muassa muuttaa Palvelua koskevan toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen sopimusehtoja, Palvelun ominaisuuksia tai maksuja siten, että tilaussopimuksen sisältö ei kokonaisuutena olennaisesti muutu, jos muutos johtuu:
- Sopimus-, hinnoittelu-, tai asiakaspalvelujärjestelyjen uudistamisesta tai yhdenmukaistamisesta kuten yhtiö- tai liiketoimintajärjestelyistä;
- Tuotantorakenteen tai -kustannusten muuttumisesta;
- Yrityksen sopimuskumppanien tuottamissa palveluissa johtuvista muutoksista kuten sopimuksen päättymisestä tai muuttamisesta;
- Palveluiden kehittämisestä tai uudistamisesta;
- Palvelun tai sen osan lopettamisesta;
- Asiakkaan yksityisyyden suojan tai taloudellisen turvallisuuden parantamisesta;
- Teknisistä järjestelmäuudistuksista tai teknologian kehittämisestä; tai
- Markkinoiden tai Palvelun kysynnän olennaisesta ja pysyväisluonteisesta muutoksesta.
Muutoksista ilmoitetaan sähköpostilla, Palvelun verkkosivuilla tai muulla vastaavalla tavalla. Muutokset astuvat voimaan ilmoitettuna ajankohtana, ja ne koskevat kaikkia tilauksia. Tilaushintojen muutoksista ilmoitetaan Asiakkaalle ennen seuraavan tilausjakson alkamista. Asiakkaalla on hinnankorotuksesta tiedon saatuaan oikeus irtisanoa tilauksensa päättymään kulumassa olevaa tilausjaksoa seuraavan tilausjakson päättyessä, eikä Asiakkaaseen tällöin sovelleta muuttuneita hintoja tai ehtoja. Laista, asetuksesta, viranomaismääräyksestä tai muista vastaavista seikoista johtuvat hinnan- tai ehtomuutokset tulevat kuitenkin voimaan välittömästi ilman eri ilmoitusta ja ne koskevat kaikkia tilauksia.
Käyttöehtojen muutoksista ilmoitetaan käyttöehdoissa kuvatulla tavalla.
3.5. SOPIMUKSEN PURKAMINEN
Yritys voi päättää sopimuksen välittömin vaikutuksin, jos Asiakas on rikkonut näitä ehtoja olennaisella tavalla eikä huomautuksesta huolimatta ole korjannut menettelyään. Tällaiseksi katsotaan mm. maksujen laiminlyönti maksuhuomautuksen jälkeen. Yrityksellä on oikeus periä viivästyneistä maksusuorituksista korkolain mukaista viivästyskorkoa. Viivästyneen maksun maksukehotuksesta peritään kohtuullinen maksukehotusmaksu. Mikäli erääntynyttä maksua ei suoriteta maksukehotuksesta huolimatta, Yritys voi siirtää saatavan perintätoimiston perittäväksi.
3.6. SOPIMUKSEN SIIRTÄMINEN
Asiakkaalla ei ole oikeutta siirtää tilaussopimusta kolmannelle osapuolelle ilman Yrityksen nimenomaista suostumusta. Yrityksellä on oikeus siirtää tilaussopimus toiselle Yrityksen konserniyhtiölle sekä liiketoimintakaupan tai muun yritysjärjestelyn sekä ulkoistushankkeen yhteydessä vastaanottavalle yhtiölle ilmoittamalla siirrosta Palvelun verkkosivuilla ja/tai Asiakkaalle kirjallisesti.
3.7. TIETOSUOJA
Yritys käsittelee Asiakkaiden henkilötietoja tietosuojaselosteensa mukaisesti.
Yritys voi lähettää Asiakkaalle uutiskirjeitä tai asiakkuuteen perustuvia, samankaltaisiin tuotteisiin liittyviä sähköisiä markkinointiviestejä. Asiakas voi kieltää viestien lähettämisen viestissä olevan linkin kautta.
3.8. REKLAMAATIOT
Reklamaatio- ja virhetilanteissa Asiakas voi olla yhteydessä asiakaspalveluun: info[at]asiastudio.fi.
Riitatilanteissa kuluttajalla on mahdollisuus saattaa asia kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi.
4. PALVELUNTARJOAJAN YHTEYSTIEDOT
Asiastudio Oy
Y-tunnus 3533453-7
Käyntiosoite: Bulevardi 6 A, Helsinki
Palvelua koskevissa kysymyksissä voi olla yhteydessä Yrityksen verkkosivujen yhteydenottolomakkeen tai sähköpostin (info[a]asiastudio.fi) kautta.